Ud over at levere dokumenter mm. til rekvirentsystemet, sender Boligdok i forskellige situationer e-mail til rekvirent, sælger, bygningssagkyndige og forsikringsudbyder. Distributionen styres af forretningsregler, der beskrives i dette afsnit. Som udgangspunkt tilbyder Boligdok e-mail kommunikation om alle relevante hændelser til alle relevante aktører. Hvis en aktør ikke ønsker e-mail afsendt i bestemte situationer, er det muligt at få det deaktiveret. Dette skal aftales med Boligdok.
Afhængigt af mæglers forsikringsformidlerstatus sendes en e-mail med forsikringstilbud eller afslag til sælger med mægler som cc. Mailteksten er generisk og varierer afhængigt af, om der er udarbejdet et tilbud eller afslag, samt om der kun foreligger tilbud på ejerskifteforsikring eller også sælgeransvarsforsikring.
Tilstandsrapport, elinstallationsrapport, energimærke mm. sendes alle til sælger på e-mail. Bygningssagkyndige har mulighed for at få deaktiveret dette, hvis det ikke ønskes at Boligdok skal gøre dette.
Bygningssagkyndige bliver adviseret med e-mail i følgende tilfælde:
Forsikringsudbyder adviseres med e-mail i følgende tilfælde: