E-mail

Kommunikation med e-mail

Ud over at levere dokumenter mm. til rekvirentsystemet, sender Boligdok i forskellige situationer e-mail til rekvirent, sælger, bygningssagkyndige og forsikringsudbyder. Distributionen styres af forretningsregler, der beskrives i dette afsnit. Som udgangspunkt tilbyder Boligdok e-mail kommunikation om alle relevante hændelser til alle relevante aktører. Hvis en aktør ikke ønsker e-mail afsendt i bestemte situationer, er det muligt at få det deaktiveret. Dette skal aftales med Boligdok.

E-mail til rekvirent

  • Kvittering til mægler efter opgaven er fordelt til bygningssagkyndig.
  • Oplysninger om besigtigelse til mægler.
  • Distribuering af dokumenter fra bygningssagkyndig.
  • Forsikringstilbud og -afslag.

E-mail til sælger

Forsikringstilbud

Afhængigt af mæglers forsikringsformidlerstatus sendes en e-mail med forsikringstilbud eller afslag til sælger med mægler som cc. Mailteksten er generisk og varierer afhængigt af, om der er udarbejdet et tilbud eller afslag, samt om der kun foreligger tilbud på ejerskifteforsikring eller også sælgeransvarsforsikring.

Rapporter fra bygningssagkyndige

Tilstandsrapport, elinstallationsrapport, energimærke mm. sendes alle til sælger på e-mail. Bygningssagkyndige har mulighed for at få deaktiveret dette, hvis det ikke ønskes at Boligdok skal gøre dette.

E-mail til bygningssagkyndige

Bygningssagkyndige bliver adviseret med e-mail i følgende tilfælde:

  • bestilling annulleret
  • ny bestilling (valgfrit)

E-mail til forsikringsudbyder

Forsikringsudbyder adviseres med e-mail i følgende tilfælde:

  • Bestilling klar til tilbudsgivning (valgfri)
  • Fornyelse modtaget
  • Revison (allonge) modtaget
  • Nye dokumenter på sagen
  • Accept på sælgeransvar