Her vil vi gå igennem flowet for forsikringsudbyderne. Bruges eventsystemet springes 1. over.
For at hente bestillinger der er klar til tilbudsgivning, eller hvor der er kommet nye rapporter - bruges GET/api/fs/list
*Dette bruges kun i tilfælde af, at der ikke gøres brug af eventsystemet.
Listen løbes igennem, og hver bestilling hentes individuelt via GET
/api/fs/bestilling/{bestillingsId}
*Man kan angive et scope, dette kan du læse mere om her.
Dokumenterne hentes via GET /api/fs/downloadFile/{dokumentId}
Kvittering af bestilling, gør at bestillingen ikke dukker op igen i bestillinglisten. der kvitteres via PUT /api/fs/kvitter
Aflevering af dokumenter
Upload af ejerskiftetilbud samt andre dokumenter såsom sælgeransvar gøres via POST/api/fs/dokumenter
Hvis man ikke kan uploade et dokument med et afslag, kan man kalde POST
/api/fs/afslag.
Der sendes e-mail til rekvirenten med den givne afslagsårsag. På denne måde kan sagen afsluttes.
Der udstilles en række metoder til administration af agentnumre for rekvirenter. Disse henvender sig til forsikringsudbydere, der ønsker at tilføje deres eget interne nummer til rekvirenterne i Boligdok. Hvis dette gøres, vil nummeret leveres med i bestillingen som agentnummer under maegler.