Som forsikringsudbyder har man, udover de generelle funktioner, adgang til en række yderligere funktioner.
Efter login vises et velkomstbillede, der opsummerer bestillinger til selskabet i nogle udvalgte tal. Der vises følgende:
For en pakkebestilling er det muligt både at tildele ny bygningssagkyndig og at annullere bestillingen. Begge muligheder kan kun benyttes så længe der ikke er leveret noget på bestillingen.
I butikslisten kan ses alle de rekvirenter, der har bestilt hos selskabet. Der kan her ses rekvirentidentifikation, men også hvilket rekvirentsystem de bestiller fra, hvornår det er oprettet i systemet, samt hvornår de sidst har foretaget en bestilling. Ved klik på en butik åbnes et inddateringsfelt, hvor der kan indsættes eller rettes/slettes agentnummer. Dette retter sig mod selskaber, der ønsker kobling til egen butiksidentifikation i Boligdok. Dette nummer medsendes i bestillingsinformationen, når selskabet trækker bestillinger fra api'et.
Denne funktion er tilgængelig for brugere med administratorrettigheder.
Denne funktion er tilgængelig for brugere med statistikrettigheder. Her kan hentes to typer af udtræk:
Denne funktion er placeret under Admin-menuen, og er kun tilgængelig for brugere med administrative rettigheder. Her kan selskabet oprette de leverandører, typisk bygningssagkyndige, som der samarbejdes med. Leverandøren skal være oprettet her for at der kan oprettes fordeling på denne (se nedenfor). Ved oprettelse af teknikkæde oprettes der samtidig en bruger til denne virksomhed. Der sendes en e-mail til den mailadresse, der angives, og modtager kan herefter færdiggøre oprettelsen.
Denne funktion er placeret under Admin-menuen, og er kun tilgængelig for brugere med administrative rettigheder. Her kan selskabet oprette og vedligeholde fordelingsregler til de teknikkæder, som selskabet samarbejder med. Der kan defineres fordelinger baseret på:
Ved butiksfordeling angives et butiksnummer for identifikation af butikken. Da butiksnummer ikke kan garanteres unik for frie mæglere, kan der som butiksnummer suppleres med butikkens e-mail adresse.
For en butik med butiksnummer 4321 og e-mail info@minbutik.dk kan angives: 4321|info@minbutik.dk, altså nummer og e-mail adskildt med lodret streg.
For ejendomsmæglerkæde eller butikker i et kædelignende forhold, hvor de eksisterer under samme navn, men ikke er defineret som mæglerkæde i mæglersystemet, er det muligt at lave en generel butiksfordeling på deres e-mail-domæne. Dette gøres ved at oprette en butiksfordeling på kæden Frie Mæglere og med butiksnummer i følgende format: *|emaildomæne. Eksempelvis ved butikker med e-mail-domænet nemmaegler.dk angives i butiksnummer: *|nemmaegler.dk. Butiksfordeling, som beskrevet ovenfor, vil altid have forrang i forhold til denne, så det er muligt både at have en generel fordeling og en eller flere på specifikke butikker under domænet.
Teknisk håndteres den procentvise fordeling ved brug af tilfældighedsgenerator, dvs. ved en bestilling genereres et tilfældigt tal mellem 1 og 100. I ovenstående eksempelfordeling fordeles således, at hvis tallet er mellem 1 og 25 tildeles til A, hvis mellem 26 og 70 tildeles til B og ellers til C.
Denne funktion er placeret under Admin-menuen, og er kun tilgængelig for brugere med administrative rettigheder. Det er muligt at udarbejde to typer af individuelle mail-tekster, der flettes ind i de standardmail Boligdok sender. De to typer forklares nedenfor. For begge typer kan der oprettes mæglerkæde-specifikke tekster. Dette gøres ved at oprette mæglergrupper.
Bestillingskvittering er en tekst, der medsendes i de bestillingskvitteringer, som Boligdok sender på e-mail til rekvirenten. Teksten tilføjes i den standard kvittering Boligdok sender. Boligdok sender normalt ikke kvittering på bestilling af alternativt tilbud, men hvis der er defineret en tekst, sendes også kvittering på disse.
Forsikringstilbud sendes på e-mail til sælger (cc mægler), hvis mægler ikke har nogen formidlerstatus. Hvis mægler har formidlerstatus, accessorisk eller over, typisk nogen af mæglerkæderne, da sendes ingen tilbud til sælger. Hvis der oprettes en tekst til sælgeransvarsmail, og forsikringsudbyder leverer et sådant tilbud, vil sælger modtage separat mail med sælgeransvarstilbuddet vedhæftet, når mægler har formidlerstatus. Derved kan forsikringsudbyder sikre at sælger altid modtager sælgeransvarstilbuddet.
Denne funktion er placeret under Admin-menuen, og er kun tilgængelig for brugere med administrative rettigheder. Her kan ses de selskabsspecifikke data, der er registreret i Boligdok. Navn, adresse, mailadresse og telefonnummer benyttes, hvor det er relevant i de e-mail Boligdok sender til rekvirent og sælger. De 4 første felter i højre kolonne beskriver de gældende regler for kompliancesletning af dokumenter og bestillinger. De refererer til de relaterede punkter i databehandleraftalen. De 3 efterfølgende beskriver regler for e-mail til mægler og selskabet selv. Disse data kan ikke ændres af selskabet selv, men ændres ved henvendelse til Boligdok.
Denne funktion er placeret under Admin-menuen, og er kun tilgængelig for brugere med administrative rettigheder.
Her kan vedligeholdes oplysninger om de koncepter og produkter, som selskabet udbyder. Ud over koncepter og produkter, kan selskabet indsætte en url til gældende prisliste.
Hvis selskabet har aftaler med en begrænset gruppe af mæglere, kan der indtastes en liste af e-mail-domæner, der omfatter de ejendomsmæglere, der modtages bestillinger fra. Boligdok vil da tjekke om ejendomsmæglerbutikkens e-mail opfylder kriteriet. Domænerme adskilles med semikolon. Eksempel: domain1.dk;domain2.dk;domain3.dk.
Se også teknisk dokumentation under pakker og koncepter
Bemærk at Boligdok validerer bestillinger i forhold til opsætningen, så der kan f.eks. ikke bestilles produkter, der ikke er i produktlisten.