Bygningssagkyndig

Bestillingsflow

Herunder behandlingsflow for bygningssagkyndige. Hvis eventsystemet benyttes springes trin 1 over.

  1. De ubehandlede bestillinger hentes via GET​/api​/v2​/bs​/bestillinger.
  2. Bestillingerne løbes igennem og den enkelte bestilling hentes via GET​/api​/v2​/bs​/bestillinger​/{bestillingsId}.
  3. Bestillingen kvitteres via PUT​/api​/v2​/bs​/bestillinger​/kvitter .
  4. Når der er aftalt med kunden omkring tider for besigtigelse, sendes disse informationer via PUT​/api​/v2​/bs​/bestillinger​/{bestillingsId}​/besigtigelsesinfo.
  5. Når rapporterne er klar uploades de via POST​/api​/v2​/bs​/bestillinger​/dokumenter, De kan uploades enkeltvis eller sammen.

Fornyelser

Bestilling af fornyelse kendes ved at produkt Genbestilling er med i produktlisten. Ved f.eks. genbestilling af tilstandsrapport, vil der være to produkter i produktlisten:

  • Genbestilling
  • Tilstandsrapport

Se også fornyelse.

Annullere bestilling

Hvis sælger fortryder, kan bestillingen annulleres ved at kalde DELETE​/api​/v2​/bs​/bestillinger​/{bestillingsId}, bestillingen kan ikke annulleres hvis der er leveret et eller flere dokumenter.

Fjern produkt fra bestilling

Hvis kunden fortryder et produkt, kan denne fjernes via PUT​/api​/v2​/bs​/bestillinger​/{bestillingsId}​/fjernprodukt.

Tilføj produkt til bestilling

Hvis kunden ønsker et produkt tilføjet, kan dette tilføjes via PUT​/api​/v2​/bs​/bestillinger​/{bestillingsId}​/tilfoejprodukt.

Opdatering af sælgerinformationer

Byggesagkyndig har mulighed for at opdatere sælgers kontaktinformationer, dette gøres via PUT​/api​/v2​/bs​/bestillinger​/{bestillingsId}​/saelger

Oplysning om besigtigelse til rekvirent

Rekvirent kan informeres om besigtigelsesaftale med PUT/api/v2/bs/bestillinger/{bestillingsId}/besigtigelsesinfo. Boligdok anbefaler at benytte dette for bedst mulig gennemsigtighed for ejendomsmægler i besigtigelsesprocessen.